Ilu loomiseks meie sees ja ümber!

Ava ja avasta - paaridele

> Metafoorkaardid ja mängud >Ava ja avasta - paaridele
Mängu eesmärk on nautida koos kvaliteetaega, teineteist paremini tundma õppida ning tuua suhtesse rohkem mõistmist ja lähedust.

Mängu omapäraks on see, et mõlemad mängijad on võitjad, kogedes rõõmu ja ühtsustunnet. Mängu ajalise kestuse määravad mängijad ise ja seda on hea kasutada mõnusa vestluse loomiseks nii romantilisel õhtusöögil kui ka pikal autosõidul.

JUHEND
Mängu eesmärk on nautida koos kvaliteetaega, teineteist veelgi paremini tundma õppida ja tuua
suhtesse rohkem mõistmist ja lähedust.
Mängu omapära
• Mõlemad mängijad on võitjad, kogedes rõõmu ja ühtsustunnet.
• Mängu kestuse määravad mängijad ise.
Mäng koosneb:
• ülesannete kaartidest − 65 tk,
• piltidega kaartidest − 20 tk
• tänutäppidest − 10 tk.
Lisaks on vaja mõlemale osalejale mängu lõpus kirjutusvahendit.
Ettevalmistus mänguks
• Lepitakse kokku mängu kestus. Soovituslik mängu kestus on poolteist kuni kaks
tundi.
• Ülesannete kaardid pannakse lauale taustapildiga ülespoole.
• Pildikaardid laotatakse lauale piltidega ülespoole.
• Tänutäpid jagatakse mängijate vahel ära.

Mängu kulg
I Sissejuhatus
• Tänutäpiga saab väljendada kaasmängijale tunnustust (nagu like-nupuga). Tänutäpi
saab anda pärast ülesande täitmist. Näiteks siis, kui kaasmängija vastus oli tunnustaja
jaoks oluline, üllatav, naljakas või puudutav. Tänutäpiga saab avaldada ka toetust
kaasmängija ideele. Anda võib ka neid tänutäppe, mis on mängu käigus teiselt saadud.
Täpid pole mõeldud kogumiseks ega võistlemiseks, need on jagamiseks.
• Iga mängija valib endale pildikaartide hulgast välja ühe, mis talle silma jääb või
teda kõnetab. Need kaardid jäävad esialgu mängijate kätte. Ülejäänud pildikaardid
pannakse lauale ühte virna.
• Mängu alustaja selgitatakse loosi teel. Alustaja näitab enda valitud pilti teisele ja
räägib, miks ta just selle pildi valis, mis on sellel tema jaoks olulist või kuidas see teda
kõnetab. Seejärel räägib kaaslane oma pildi kohta. Pärast pannakse kaardid teiste
pildikaartide sekka tagasi.

II Põhiosa
• Ülesannete täitmine. Teises ringis hakkavad mängijad järjekorras võtma kaarte
ülesannete kaartide pakist. Mängija loeb kaardil oleva teksti ette ja täidab ülesande. Osa
ülesandeist täidab ka kaaslane.
• Mängu põhiosa kestab vastavalt kokkulepitud ajale.
III Kokkuvõte
• Enda avastamine. Iga mängija valib laualt uuesti pildikaardi, mis teda kõnetab ja
räägib oma kaardi kohta, milliseid seoseid ta näeb pildil enda või oma praeguse
eluetapiga, püüdes rääkida põhjalikumalt ja pikemalt kui mängu alguses (nt „Mina olen
see redel, see iseloomustab minu pidevat liikumist sihtide poole. Praegu on minu sihiks…“ või „Näen õunu, need on minu uued ideed, näiteks eile tuli mõte ...“). Abistavad
küsimused: Kus oled pildil sina? Milliseid sümboleid sa pildil näed? Kuidas need
konkreetselt seostuvad sinu eluga? Soovi korral võib teine mängija küsida täpsustavaid
küsimusi.
• Positiivne tagasiside. Mängijad kirjutavad oma kaardi välimise külje ülaäärele väikselt
oma nime ja annavad kaardi teisele mängijale. Teine mängija kirjutab saadud kaardile
positiivseid lauseid, nt „Ma olen sulle tänulik, et Sa …“ või „Mulle väga meeldib Sinu …“
Pärast antakse kaart omanikule tagasi ning ta võtab selle endaga kingituseks ja
mälestuseks kaasa.

Soovitused
• Kui mängija ei soovi valitud ülesannet täita, siis saab ta loobuda ülesande täitmisest,
põhjendades siiralt, miks ta ei soovi seda ülesannet täita ja ta võib võtta uue kaardi.
• Soovi korral lepitakse kokku, et mängu ajal toimunu on konfidentsiaalne.
• Keelatud on teise halvustamine, survestamine ja vahele segamine. Oluline, et mängija
saab oma mõtte kiirustamata lõpetada. Küsimused võimaldavad igaühel valida, kui avatult
ta vastab. Pole õigeid ega valesid vastuseid!

Tootevalikud:
Nimetus Laoseis Hind
10 18.00 EUR
 

 



 


 
Koduleht Elitec'st